Do prawidłowego funkcjonowania strony jest potrzebna włączona obsługa JavaScript
Co to jest monit?

Monit to przedsądowe wezwanie do zapłaty, które wysłane zostaje dłużnikowi po 7 dniach od powstania zadłużenia. Monit może przybrać formę wiadomość SMS lub e-mail, a także listu poleconego. Jeśli zignorujemy wezwanie do zapłaty, możemy spotkać się z windykacją długu, a także egzekucją komorniczą.

Co to jest monit?

Monit to przedsądowe wezwanie do zapłaty, które może otrzymać osoba niespłacająca np. pożyczki na samochód lub pod przewłaszczenie pojazdu. Otrzymanie monitu ma za zadanie ponaglić dłużnika do regulacji powstałego zadłużenia, a także poinformować go, że jego sytuacja finansowa niebawem może się niekorzystnie zmienić.
Warto w momencie otrzymania monitu natychmiast zareagować. Zbagatelizowanie wezwania do zapłaty może sprawić, że zostaniemy wpisani w rejestr dłużników. Co więcej nasza ocena punktowa BIK, zostanie znacząco obniżona.

Ile kosztuje monit?

Koszt monitu uzależniony jest od cennika opłat i prowizji danej firmy pożyczkowej. Warto jednak wspomnieć, że forma elektroniczna przypomnienia kosztuje od 2 do 5 zł. Przypomnienie telefoniczne może kosztować od 10 do 50 zł. Za list polecony zapłacimy od 20 do 40 zł.

Rodzaje monitów – jakie wyróżniamy?

Warto wiedzieć, jakimi sposobami pożyczkodawca może wezwać nas do spłaty zadłużenia. Wyróżnia się monit:

  • telefoniczny – zarówno w postaci rozmowy telefonicznej, jak i wiadomości SMS. Nie warto bagatelizować otrzymania takiej formy wezwania do zapłaty, ponieważ system odnotował próbę kontaktu z nami. Nie będziemy więc mogli użyć argumentu, że nikt się z nami nie kontaktował.
  • listowy – przypomnienie wysłane za pomocą listu poleconego, który odebrać może wyłącznie dłużnik. W celu wysłania listu pożyczkodawca posługuje się stałym adresem zamieszkania dłużnika, którego wskazanie jest wymogiem podczas składania wniosku o pożyczkę;
  • mailowy – wezwanie do zapłaty pojawi się naszej skrzynce odbiorczej. Podobnie jak w przypadku pozostałych monitów dowiemy się, ile powinniśmy zwrócić wierzycielowi i jakie czekają nas konsekwencje, jeśli tego nie dokonamy.

Przedsądowe wezwanie do zapłaty – kiedy możemy otrzymać monit?

Otrzymanie monitu wiąże się z powstaniem po naszej stronie zadłużenia. Warto pamiętać, że już po 7 dniach zwlekania z zapłatą możemy otrzymać ponaglenie. Niektóre firmy wysyłają go kilka dni później. Pamiętajmy jednak, że bez względu na porę otrzymania wezwania do zapłaty, będzie ono dotyczyło całego okresu, w jakim zalegamy z płatnością.

Należy pamiętać, że jeśli zignorujemy pierwszy monit, dostaniemy kolejny. Wierzyciel będzie robił wszystko, aby odzyskać należące do niego pieniądze. Jeśli więc wezwanie do zapłaty nie poskutkuje, sprawą zajmie się windykator. On również będzie próbował przekonać nas do zapłaty długu. Najgorszą sytuacją, do jakiej możemy doprowadzić, jest egzekucja komornicza. Komornik działając za zgodą sądu będzie próbował pozyskać od nas nieruchomość lub ruchomość, ze sprzedaży której pieniądze zostaną później przeznaczone na spłatę długu. Nie warto więc zastanawiać się, jak dogadać się z komornikiem, tylko uregulować dług.

Opinie klientów

Arek

Arek

Przyjazne zasady spłaty i miła obsługa, a także bezpieczne warunki pożyczania i szybka wypłata gotówki – to atuty, które niewątpliwie wyróżniają pożyczkodawcę. Polecam!

Marek

Marek

Jasne warunki, niewiele formalności, czego chcieć więcej? To pożyczka dla każdego.

Wyceń auto online i sprawdź wysokość pożyczki

Marka autokapital.pl jest znakiem towarowym firmy PSF Loans sp. z o. o.

Pożyczek udziela PSF Loans Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy al. Jerozolimskich 200 lok. 345, 02-486 Warszawa, wpisana do Rejestru Przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy - Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000643924, NIP 5223074239, REGON 365709589, kapitał zakładowy 200.000 złotych lub spółki z grupy kapitałowej PSF Loans.

PSF Loans sp. z o. o. pośrednik na podstawie umów pośrednictwa świadczy usługi pośrednictwa finansowego dla spółek z grupy PSFL Loans i jest umocowany jest do dokonywania czynności faktycznych i prawnych związanych z przygotowaniem, oferowaniem umów pożyczki.

Aktualna Lista współpracujących spółek z grupy PSF Loans jest dostępna tutaj.

W przypadku jeśli PSF Loans sp. z. o. o. działa jako pośrednik finansowy nie pobiera od pożyczkobiorcy żadnych opłat za wykonanie czynności faktycznych lub prawnych związanych z przygotowaniem, oferowaniem, umowy pożyczki.

W przypadku jeśli PSF Loans sp. z. o. o. działa jako pośrednik finansowy za czynności wykonywane przy zawarciu umowy pożyczki otrzymuje wynagrodzenie od pożyczkodawcy.

PSF Loans sp. z o. o. oraz spółki z grupy PSF Loans działają w oparciu o przepisy polskiego prawa określone w szczególności w Kodeksie cywilnym.

Przykład pożyczki udzielanej dla konsumentów za pośrednictwem serwisu www. autokapital.pl: Rzeczywista roczna stopa oprocentowania (RRSO) dla reprezentatywnego przykładu pożyczki wynosi 62,21 %, całkowita kwota pożyczki 15.000,- zł, czas obowiązywania umowy: 48 miesięcy, oprocentowanie zmienne: 14,0 % w skali roku; całkowity koszt pożyczki w całym okresie wyniesie 19.614,68 zł (w tym opłata początkowa 18,75 zł miesięcznie – łącznie 900,- zł, prowizja za obsługę pożyczki 292,50 zł miesięcznie - łącznie 14.040 zł i odsetki 4.674,68 zł), całkowita kwota do zapłaty 34.614,68 zł. Kalkulacja została dokonana na dzień 25-04-2022 r.

Podmiotem uprawnionym, właściwym do rozstrzygania sporu wynikającego z Umowy pomiędzy pożyczkobiorcą, będącym konsumentem a pożyczkodawcą jest Rzecznik Finansowy. Kontakt do Rzecznika Finansowego oraz szczegółowe informacje dotyczące postępowania dostępne są na stronie internetowej www.rf.gov.pl. W celu rozstrzygnięcia sporu pomiędzy pożyczkodawcą a pożyczkobiorcą, będącym konsumentem istnieje także możliwość skorzystania z platformy internetowej ODR, dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/odr , która ułatwia pozasądowe rozstrzyganie przez internet sporów między konsumentami i przedsiębiorcami.

Administratorem danych osobowych jest PSF Loans Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy al. Jerozolimskich 200 lok. 345, 02-486 Warszawa. Szczegółowe informacje odnośnie ochrony danych osobowych zawarte są w Polityce prywatności.

Regulaminu serwisu

Kontakt z nami

PSF Loans Sp. z o.o.
Aleje Jerozolimskie 200,
02-486 Warszawa
e-mail: biuro@autokapital.pl

Infolinia: +48 22 777 49 87 do 89

Pracujemy od poniedziałku do piątku
w godzinach 9:00 – 17:00

Partnerzy