16 lutego 2018

Pierwszy samochód – auto dla młodego kierowcy

Samochód dla młodego kierowcy powinien być tani w utrzymaniu

Zdałeś prawko, ale nie masz czym jeździć. Ojciec nie pożycza ci samochodu tak często jakbyś chciał. Wyjście jest jedno – musisz kupić auto. W poniższym artykule znajdziesz zestawienie dla samochodów do 5 i do 10 tys zł.

Kalkulator Oc ocenapolis.pl

Samochód dla młodego kierowcy – osiem przykazań trafionego zakupu

Po pierwsze budżet – jeśli nie jesteś krezusem, nie wydawaj całego uzbieranego kapitału na samochód. Pamiętaj, że oprócz kosztów związanych z kupnem, dochodzą opłaty urzędowe – podatek PCC lub akcyza (w przypadku sprowadzanych aut).

Po drugie – wybieraj samochód pod kątem jego stanu technicznego, a nie konkretnego modelu. Stan danego egzemplarza jest najważniejszy.

Po trzecie – kup auto z udokumentowaną książeczką serwisową (w miarę możliwości). Jeśli poznasz historię auta, istnieje szansa, że trafisz na pewniejszy egzemplarz.

Po czwarte – bądź cierpliwy. Nie podpalaj się. Unikaj samochodów sprowadzanych. Auta z Niemiec, Belgii lub Francji, to często pojazdy flotowe, które są mocno eksploatowane.

Po piąte – unikaj handlarzy (oczywiście to bardzo trudne). Auto od osoby prywatnej na pewno będzie w lepszym stanie.

Po szóste – wybierz samochód z niewielkim silnikiem. Auta o większej pojemności są droższe w utrzymaniu, a co ważniejsze cena za ubezpieczenie OC przyprawia o zawrót głowy.

Po siódme – twoje pierwsze auto powinno być małe. Samochody o niewielkich gabarytach łatwiej się prowadzi.

Po ósme – wybierz samochód tani serwisowo. Starsze samochody się psują, więc jest spora szansa, że będziesz musiał skorzystać z usług mechanika.

Samochód do 5 tys zł

Poniższe modele są jedynie sugestiami. Wybierając starsze auto, zwróć szczególną uwagę na jego stan techniczny. Model, rok produkcji i osiągi nie mają znaczenia.

Sprawdź najtańsze ubezpieczenie na Ocenapolis.pl

Toyota Corolla E11 1.4 i 1.6 1999-2002 (od 3tys.)

Atut – bezawaryjna. Najlepsza wersja dla młodego – trzydrzwiowa. Starsze japończyki są nie do zdarcia, jednak należy uważać na korozję. Po polskich drogach Corollek jeździ stosunkowo dużo, dlatego z częściami używanymi nie powinno być problemu.

W wersji 1.4, E11 nie może pochwalić się najlepszymi osiągami (86 KM). Jednak dla niedoświadczonego kierowcy, moc wystarczająca. Silnik 1,6 mocniejszy (110 KM), jednak jest dużo rzadziej spotykany.

Zalety: Wady:

+ niskie ceny części zamiennych,

 – kiepskie wyposażenie,

+ prosta budowa,

–  problemy z rdzą,
+ mało awaryjny. – nienajlepsze osiągi.

Fiat Seicento Sporting 1,1/ 54 KM 1998–2003 (od 2,5 tys zł)

Seicento w wersji sportowej z pewnością demonem szybkości nie jest, ponieważ pod maską posiada skromne 54 KM. Jednak z usportowioną skrzynią biegów, rozpędza się szybciej od normalnej wersji. Do 80km/h jest całkiem nieźle, później niestety auto przyspiesza żółwim tempem.

W tym przypadku można to obrócić w plus, ponieważ młody kierowca od 4 czerwca nie będzie mógł przekroczyć 100 km/h. Nawet na autostradzie. Auto nie posiada dużego bagażnika. Jednak jest małe, idealne do miasta.

Zalety: Wady:
+ tani w naprawie – stosunkowo duże spalanie (7l na 100 km),
+ dobry silnik 1.1. – korozja,
  – cienkie blachy – podczas kolizji ulega poważnym uszkodzeniom,
  – kiepskie zawieszenie.

BMW E36 1.8 140 KM 1997-2002 (od 3 tys.)

BMW, czyli to co młodzi gniewni lubią najbardziej. Do 5 tys. zł są dostępne tylko sedany lub hatchbacki z silnikami 1.6/ 100 lub 102 KM i 1.8/113 – 140 KM. Preferowany silnik – ten mocniejszy. Unikać instalacji LPG.

Niestety utrzymanie e36 jest stosunkowo drogie. Części zamienne nie są najtańsze, auto też dużo pali. Jednak to nie jest ważne. Najważniejsza jest frajda z jazdy i satysfakcja – na światłach jesteś zawsze pierwszy.

Zalety: Wady:
+ dobrze się prowadzi, – drogie OC,
+ tylny napęd, – wysokie koszty eksploatacji,
+ pojemny bagażnik. – ciężko o dobry egzemplarz w cenie 5 tys. zł.

Samochód do 10 tys zł

Podobnie jak w autach do 5 tys zł, tu również liczy się stan techniczny danego egzemplarza. Nie ograniczaj się do jednego modelu. Nie wydawaj całego budżetu, ponieważ jest duża szansa, że będziesz zmuszony do wymiany rozrządu i oleju.

Opel Astra Betrone silnik 1.8 2000–2004 (od 6 tys)

Opel Astra w sportowej wersji – w sam raz dla młodego. Silnik 1.8/125 KM charakteryzuje się niezłymi osiągami i z oferowanych jednostek napędowych jest raczej najmniej zawodny. Co ważne wszystkie elementy, poza nadwoziem pasują z Astry II. Dzięki temu można sporo zaoszczędzić. Sportowy szyk i pazur – idealne połączenie.

Zalety: Wady:
+ dobre wyposażenie, – dużo zajeżdżonych egzemplarzy.
+ tanie części zamienne,  
+ stosunkowo niska cena.  

 

Citroën C4 I 2004-2010 (od 9000 zł)

Czy wiesz, że Sebastien Loeb w swoim C4 WRC w latach 2007 – 2010 wygrał wszystkie rajdy Mistrzostw Świata, które odbyły się na nawierzchni asfaltowej? No właśnie. Dalej uważasz, że niemieckie samochody są lepsze od francuskich? Może masz racje. Ale faktem jest, że C4 to fajny samochód, a wersji trzydrzwiowej ma sportowy pazur. Dla tych, co lubią miękkie zawieszenie samochód idealny.

Niestety za 10 tys. zł raczej nie poszalejesz, ponieważ do tej ceny są dostępne tylko dwie wersje silnikowe – benzyna 1.4/88 KM i wysokoprężne 1.6 HDi/ 90 KM.

Zalety: Wady:
+ dobrze wyposażone wnętrze, problemy z elektryką,
+ wygląd, – w cenie do 10 tys. zł trudno o egzemplarz w dobrym stanie.

+ w wersjach z najsłabszymi silnikami rzadko się psują.

 

Fiat Grande Punto silnik 1.2 lub 1.4 od 2005 r (od 7500zł)

Za 10 tys. można trafić na naprawdę dobry egzemplarz. Co więcej, Punto jest tanie w utrzymaniu. Za ubezpieczenie także zapłacisz mniej, ponieważ Fiaty są w grupie samochodów z najniższą stawką ubezpieczeniową.

Najlepsze są podstawowe silniki benzynowe 1.2/65 KM lub 1.4/77 KM. Bardzo dobre do instalacji gazowej. Tani w naprawie i eksploatacji. Nieduży, sprawdza się w jeździe po mieście. Niestety zdarzają się awarie. Dla osoby młodej preferowana wersja trzydrzwiowa.

Zalety: Wady:
+ niskie koszty utrzymania, – kiepskie zwieszenie,
+ stosunkowo tani, – słabe osiągi,
+ niewysoka stawka OC. – zbyt grzeczny.

Samochód dla młodego – finansowanie

Za samochód możesz zapłacić własnymi środkami – zarobionymi samodzielnie lub… otrzymanymi od rodziców. Możesz również pieniądze pożyczyć – od banku lub instytucji pozabankowej.

Musisz mieć świadomość, że banki biorą pod uwagę zdolność kredytową – czyli twoje zarobki, historię spłaty wcześniejszych zobowiązań, itd. W związku z powyższym, istnieje spora szansa, że bank uzna cię za nieatrakcyjnego klienta i zwyczajnie nie udzieli kredytu.

Natomiast, firmy pożyczkowe nie mają tak restrykcyjnych wymagań jak banki. W przypadku Autokapital.pl nie musisz mieć stałego dochodu. Dlatego, że zabezpieczeniem pożyczki na samochód jest kupione auto. Układ jest prosty – otrzymujesz pieniądze, kupujesz samochód i spłacasz zobowiązanie. Przestajesz płacić – pojazd przechodzi na własność pożyczkodawcy.

Wyceń auto online i sprawdź wysokość pożyczki

Kontakt z nami

PSFLoans Sp. z o. o.
Aleje Jerozolimskie 200
02-486 Warszawa

e-mail: biuro@autokapital.pl
Infolinia: +48 22 777 49 87 do 89

Pracujemy od poniedziałku do piątku w godzinach 9:00 - 17:00

Partnerzy

Dekra
Związek Banków Polskich
Pożyczka Portal
Loando
Pożyczkodawca Dane osobowe Regulamin serwisu Blog Warunki prywatności Partnerzy

AutoKapital.pl 2016-2023 / All rights reserved